FASHION HOUSE: Fashion Talent Take Over 2019: Catalogus

 
1. GABRIEL + GUEVARA / Rob Truijen 2. LEO - NOREN / Joost Termeer 3. Jessica den Hartog

1. GABRIEL + GUEVARA / Rob Truijen 2. LEO - NOREN / Joost Termeer 3. Jessica den Hartog

 

Al drie keer eerder organiseerde FASHIONCLASH (FC) in het kader van het Fashion House (FH) project, Fashion Talent Take Over (FTTO).
Dit is een project waar nieuwe verbindingen worden gelegd tussen lokale ontwerpers*- en winkels en reeds bestaande samenwerkingen worden uitgelicht; tijdens vorige edities werden deze samenwerkingen gedurende een periode van 1 maand uitgelicht via on- en offline communicatiekanalen van FH en FC.

* van kleding, sieraden of accessoires maar ook (mode gerelateerde) fotografie, video, textiel, productontwerp, onderzoek etc. 


Enkele voorbeelden van eerdere succesvolle samenwerkingen: 

  • Laurie Bessems verkocht hand gebreide sjaals bij BY DUUT tijdens FTTO #2. Binnen 3 weken was haar voorraad uitverkocht. De samenwerking tussen Laurie en BY DUUT is vanwege dit succes verlengd.

  • Chiron Floris verkocht haar TITIES-shirts bij FESTEN tijdens FTTO #3 en heeft nu een vaste plek in de winkel.·      

  • Minou Lejeune en Dusty Thomas presenteerde items uit hun collecties tijdens FASHIONCLASH Festival 2018 bij Ace & Tate als onderdeel van FTTO #2.

  • Milan Palma stond een plek in zijn atelier af voor de installatie ‘Afwezige aanwezigheid’ van Bobbine Berden. Hij maakte een tas in de opvallende ruitpatroon dat in deze installatie zit verwerkt.·     

  • Clio Jewelry maakte een permanente FTTO-etalage waar sieraden van (startende) lokale ontwerpers worden gepresenteerd.

 
Foto: Mitch van Schijndel / T-shirts: Chiron Floris

Foto: Mitch van Schijndel / T-shirts: Chiron Floris

 

FC wil dit jaar een digitale catalogus samenstellen waarin het werk van verschillende ontwerpers in terug is te vinden zodat het voor winkels makkelijker en toegankelijker wordt om deel te nemen aan FTTO.
Dit betekent meer zichtbaarheid voor je product/collectie onder lokale winkels. Er zal dus niet zoals voorheen 1 specifieke periode zijn waarin FTTO plaatsvindt, het zal een doorlopend project worden waarbij er continu aandacht kan plaatsvinden voor (tijdelijke) samenwerkingen tussen ontwerpers en winkels. Dit zal met name gebeuren via onze online communicatiekanalen zoals Facebook, Instagram en op de website www.fashionclash.nl

Maak jij kleding, sieraden, tassen, schoenen of een ander mode gerelateerd product en heb jij een link met Maastricht?* Wil jij onderdeel uitmaken van de FTTO catalogus en wellicht een samenwerking (van minimaal 1 maand) aangaan met één of meerdere winkels, door je product te presenteren en/of verkopen?
* Geboren, getogen, gestudeerd, woonachtig of ben je van plan je te vestigen in Maastricht?

Klik op de onderstaande button voor het inschrijf formulier met verschillende opties voor deelname (zie formulier voor uitleg per optie).


Stuur dit formulier uiterlijk volledig ingevuld vóór vrijdag 21 juni per mail naar jessie@fashionclash.nl .

Klik
hier voor een voorbeeldpagina voor in de catalogus.

 
Foto: Mitch van Schijndel / Knitwear: Laurie Bessems

Foto: Mitch van Schijndel / Knitwear: Laurie Bessems

 

De FTTO catalogus wordt per mail verstuurd naar verschillende lokale winkels binnen het netwerk van FASHIONCLASH. Indien er een winkel interesse toont in jouw product/collectie, neemt FASHIONCLASH opnieuw contact met je op en ontvang je de contactgegevens van de betreffende winkel.

Op langere termijn streeft FC ernaar om met dit project niet alleen in Maastricht verbindingen te leggen tussen ontwerpers en winkels, maar ook in de rest van Limburg en Nederland!

Belangrijk

- Houd er rekening mee dat iedere winkel eigen afspraken hanteert omtrent verkoop (inkoop, consignatie, percentages e.d.). In het geval van FTTO zal het veelal gaan om verkoop onder consignatie.

- Je bent zelf verantwoordelijk voor het opstellen van een eventuele overeenkomst tussen jou en de winkel.

- Voor een plek in de FFTO catalogus vraagt FC een bijdrage van €15,- excl. btw. Dit zorgt ervoor dat wij actief kunnen blijven met het organiseren van soortgelijke projecten die bijdragen aan succesvol creatief ondernemerschap in de mode. Je ontvangt na opname in de catalogus een factuur waarmee je dit bedrag kunt voldoen. Zorg dus dat je de adresgegevens op het inschrijfformulier gelijk zijn aan je factuurgegevens!

- Alleen indien je alle gevraagde informatie tijdig aanlevert, word je opgenomen in de FTTO catalogus.- Je wordt opgenomen in de FTTO catalogus, tenminste zijn tot eind 2019.

- Het is mogelijk dat er geen interesse is in jouw product, hierop heeft FC geen invloed.

- FC behoudt zich het recht om inzendingen uit te sluiten van plaatsing in de FTTO catalogus. 

For an English application form please send an email to jessie@fashionclash.nl

 
FTTO.png
 

FASHION TALK: Liefde voor het Vakmanschap - Ronald Kolk & Margareth Stalman

FASHION TALK: Liefde voor het Vakmanschap - Ronald Kolk & Margareth Stalman

Op donderdag 16 mei organiseren Museum aan het Vrijthof, FASHIONCLASH en Maastricht Academy of Fine Art & Design een Fashion Talk.