MASTERCLASS Sales & Retail: Meet the Industry

 
1.png

MASTERCLASS Sales & Retail: Meet the Industry

Hoe vind je mogelijke verkooppunten als ontwerper of merk? En als je collectie dan eenmaal in een winkel hangt, hoe brengt een winkel het verhaal van jou als ontwerper over? En hoe zorg je dat je collectie aansluiting vindt bij jouw klant? Wat is de functie van een agentschap en wat kan het jou als ontwerper opleveren? Antwoorden op vragen als deze krijg je tijdens de Masterclass Sales & Retail op maandag 15 april in The Student Hotel in Maastricht.  

Wat ga je tijdens deze masterclass leren? 
De masterclass is verdeeld in een ochtend- en middagprogramma. Tijdens het ochtendprogramma delen verschillende retail professionals hun kennis met je in de vorm van korte presentaties waarbij mogelijkheid is tot Q&A. In de middag ga je 1-op-1 in gesprek met deze professionals en ontvang je specifieke feedback op jouw product of collectie, die jou gaat helpen bij het aanbieden van je collectie of product aan potentiele klanten (B2B & B2C). 

Voor wie? 
Deze masterclass is gericht op (startende) mode gerelateerde ontwerpers met een product of collectie die naast het opdoen van kennis ook openstaan voor het ontvangen van feedback van mode professionals met ruime ervaring in de retail. 

Door wie?  

Cilly Vlemmix 
Het is geen toeval dat Cilly Vlemmix na het afronden van haar opleiding modevormgeving aan Artez in Arnhem terecht kwam in de retail; ze wilde zien wie haar eventuele ontwerp in handen zou krijgen en wie de drager zou zijn. Dat was 23 jaar geleden en inmiddels heeft ze in- en verkoop ervaring in Londen, Parijs, Tokyo, Amsterdam en Arnhem waar ze werkte voor o.a. Comme des Garçons, Junya Watanabe en Humanoid. Cilly weet als geen ander hoe je als inkoper het verhaal van de ontwerper overbrengt naar de eindgebruiker. Ook neemt ze je mee naar de tijd dat ze eigenaresse was van de Arnhemse concept store Coming Soon, een winkel die tussen 2007 en 2017 dé plek was voor Nederlandse ontwerpers.  

Jarno Harbers/ L"ÉLUE COLLECTIF 
Na zijn studie aan het Amsterdam Fashion Institute werkte Jarno Harbers in sales voor grote namen zoals Filippa K., Acne Studios, Avelon en Tony Cohen. Met zijn agentschap L"ÉLUE COLLECTIF zorgt hij ervoor dat het juiste merk bij de juiste winkel tot zijn recht komt op de winkelvloer. Hierbij ligt de focus op alleen de beste winkels in de Benelux. Mede dankzij zijn voorliefde voor moderne kunst, rock ’n roll en architectuur, is zijn unieke visie op mode en de bijbehorende business ontstaan. In zijn showroom in Amsterdam vertegenwoordigd hij merken zoals Rika Studios, Band of Outsiders, Neuw Denim en R A I I N E.  

 @leluecollectif  


Romina Pirani & Leticia Bordoni / P A U S E Fashion Hub 
 

De van oorsprong Argentijnse Romina Pirani en Leticia Bordoni organiseren met hun platform P A U S E Fashion Hub wereldwijd P A U S E Conscious Pop-Ups, een dynamische ervaring waar duurzame merken en ontwerpers van over de hele wereld de kans krijgen om hun concept en product te verkopen op de meest bijzondere locaties. Ze streven naar meer transparantie in de mode-industrie en bewuster consumentengedrag door te werken met duurzame merken, ontwerpers en kunstenaars die een alternatief bieden aan de fast fashion industrie. Momenteel wonen en werken Romina en Leticia vanuit Amsterdam. 

 @pausefashionhubwww.pausefashionhub.com 

Ramon Ehlen/ Labels 
Ramon Ehlen is mede-eigenaar van Labels in Sittard, waar hij verantwoordelijk is voor de inkoop menswear van merken zoals o.a. Vetements, Raf Simons, Rick Owens, Off White en Y-3. Tussen 2014 en 2018 deed Ramon naast zijn werkzaamheden voor Labels tevens de inkoop menswear voor Renaissance in Antwerpen. Hierdoor heeft hij een brede kennis van de retail sector binnen de Benelux maar ook voor advies met betrekking tot pr-strategie, sales en visual merchandise kun je bij Ramon terecht. 

 @labelsfashionwww.labelsfashion.com  

Datum: maandag 15 april 2018 
Tijd: 10-16u
Locatie: Auditorium @ The Student Hotel Maastricht, Sphinxcour 9a
Taal: NL/EN
Prijs: € 25,-, inclusief lunch 

Schrijf je hier in.

Deze masterclass wordt georganiseerd door FASHIONCLASH in het kader van het Fashion House project en wordt mede mogelijk gemaakt door de Gemeente Maastricht en The Student Hotel Maastricht.