Ecopolitan
Ecopolitan Dresses / Magazine
EN:
As a fashion activist, Map Renes creates a sustainable fashion magazine. She collects stories about fashion and people from sustainable and circular designers, as well as from other fashion activists. Fashion serves as a framework to inspire others to make eco-conscious choices, with respect for people, animals, and planet Earth. As global citizens, we enjoy, experience, and care for a better world together. For the past 16 years, she has developed and organized various concepts as a green conceptual thinker.
ECOPOLITAN dresses read like ECOPOLITAN magazines. The idea arose after creating the first magazine. For participation in an exhibition, the content was turned “inside-out” — a statement to also turn the fast-fashion industry inside-out and change this polluting system. Each magazine is based on a different theme but shares a common goal: to inform and inspire readers to consume and produce fashion differently. The combined content contains 100 items, which can be accessed by scanning the QR code on the dresses. Ecopolitan no.6 is structured according to Maslow’s hierarchy of needs. The working title is "Circle Circles, Rok Rocks."
NL:
Als modeactivist creëert Map Renes een duurzaam modemagazine. Ze verzamelt verhalen over mode en mensen van duurzame en circulaire ontwerpers en andere modeactivisten. Mode fungeert als kader om anderen te inspireren tot milieubewuste keuzes, met respect voor mens, dier en planeet. Als wereldburgers genieten, ervaren en zorgen we samen voor een betere wereld. Al zestien jaar ontwikkelt en organiseert zij uiteenlopende concepten als groene conceptuele denker.
ECOPOLITAN-jurken lezen als ECOPOLITAN-magazines. Het idee ontstond na het maken van het eerste magazine. Voor deelname aan een tentoonstelling werd de inhoud letterlijk “binnenstebuiten” gekeerd — een statement om ook de fast fashion industrie binnenstebuiten te keren en deze vervuilende sector te veranderen. Elk magazine is opgebouwd rond een ander thema, maar ze delen één gemeenschappelijk doel: lezers informeren en inspireren om mode anders te consumeren en te produceren. De gecombineerde inhoud bestaat uit honderd items, die te lezen zijn via de QR-code op de jurken. Ecopolitan no.6 is opgebouwd volgens de piramide van Maslow. De werktitel luidt “Circle Circles, Rok Rocks.”